vineri, 25 iulie 2014

Viata la sat sau la oras?

Vorbeam zilele trecute cu câţiva prieteni despre viaţa la ţară. Eu am susţinut că dacă aş avea posibilitatea m-aş muta la ţară, considerând viaţa la sat mult mai relaxantă decât cea de la oraş, traficul fiind mult mai lejer, nu prea există poluare, este multă linişte şi pe deasupra mai poţi să-ţi amenajezi şi un spaţiu al tău şi o gradină de toată splendoarea. La toate astea aş adăuga şi faptul că la sat cheltuielile sunt ceva mai mici decât în oraş.
Majoritatea au susţinut că nu ar putea să stea acolo decat preţ de câteva zile, pentru că nu sunt condiţii domne. Sunt de parere totuşi că asta depinde în primul rând de om, care  după cum spune datina „sfinţeşte locul„. Şi într-adevăr aşa este. Citeam articolul asta... şi mi-am răspuns încă odată că aşa este, dacă omul este gospodar şi doreşte să facă ceva pentru el şi pentru binele comunităţii face, dacă nu ... aşteaptă.
Uitându-ne la cum arată satele din sudul şi estul tării şi mă refer aici la satele adevărate, nu la cele din periferia marilor oraşe, care practic sunt cartiere rezidenţiale, aş înclina să le dau dreptate prietenilor mei, dar acum mi-a mai revenit inima la loc când am vazut imaginile alea superbe din comuna Biertan din judeţul Sibiu. E drept că acolo au locuit şi locuiesc saşi. Totuşi să nu uităm că omul face locul.
Şi  până la urmă, care soluţia ca satele din restul ţării să ajungă ca Biertanul? Poate că ar trebui să mai importăm nişte saşi, zic şi eu aşa.

Oricum ar fi, rămân la părerea că viaţa la ţară poate fi mult mai frumoasă decât cea printre betoane şi înghesuială, unde oamenii nu mai au timp nici măcar pentru ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu