marți, 9 septembrie 2014

Bloggerii - talent şi iniţiativă civică

Constat în ultima perioadă o implicare foarte activă a bloggerilor, în deosebi a celor craioveni J, în diferite iniţiative sociale şi de voluntariat.
Recent vă vorbeam despre participarea noastră, ca echipă, la o competiţiede volei pe nisip, competiţie ce a fost organizată cu scopul de strânge fonduri pentru reabilitarea unei grădiniţe din oraş. Participarea fost numeroasă atât din partea noastră (pentru că am fost singura echipă cu 3 rezerve, nu una cât se cerea minumum şi ar mai fi venit mai multţi), cât şi a multor alte instituţii din oraş, dar şi a unor echipe de amatori.
Ieri am primit o provocare, de la Sergiu Boboc, în care ni se solicita să facem donaţii, pentru ONG-uri, el oferind pentru cei de la SMURD. Nu este obligatoriu să fie această instituţie. Eu personal mă implic activ în diferite ONG-uri de aproximativ 13 ani, dar cu precădere în ultimii 3-4 ani în AsociaţiaEvolve, acolo unde am investit multe resurse.
Astăzi am primit de la Mădălina Nanuţ invitaţie de ne implica într-o campanie de strângere de like-uri pe facebook. În urma acestei campanii în funcţie de numărul de like-uri vor venii anumite fonduri, din partea unui sponsor, pentru refacerea bazei sportive a unei şcoli chiar din cartierul meu, o bază de sport unde jucam în copilarie basket.
Şi Daniel Botea ştiu că se implică în tot felul de campanii de voluntariat. Anul trecut a donat o parte consistentă dintr-un câştig, de  la un concurs, unor familii sărace. În plus de asta el a fost şi iniţiatorul participării noastre la competiţia de volei.
Iar ca tacâmul să fie complet, recent am luat decizia constituirii noastre într-o asociaţie, care se va numi cel mai probabil Asociaţia Bloggerilor Craioveni, numele încă nu este bătut în cuie.
Un celebru preşedinte american a lansat o vorbă, pe care încerc să o redau cât mai fidel: ce faci pentru popor, ca să îţi fie bine? Pun şi eu firesc întrebarea, ce facem fiecare dintre noi pentru semenii nostrii, pentru societate, înainte de a cere ceva de la ei? Consider că în primul rând schimbarea ar trebui să plece de la noi. În fiecare societate sunt o multitudine de lucruri ce trebuiesc făcute, iar o parte dintre acestea chiar de către fiecare dintre noi, ca cetăţeni.
Orice cetăţean pe lângă drepturi are în primul rând obligaţii, despre care se evită de cele mai multe ori să se vorbească. Ne eschivăm  să ne asumăm anumite responsabilităţi din care nu avem de câştigat mai nimic, înafară de bucuria pe care o putem aduce unora dintre semenii noştrii.
Dacă noi evităm să ne implicăm activ în rezolvarea unor astfel de probleme, de ce avem pretenţia ca alţii să o facă pentru noi şi până la urmă: care este contribuţia noastră?
Într-un final: TU CE FACEŢI CA SĂ NE FIE MAI BINE?

IMPLICA-TE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu