miercuri, 2 decembrie 2015

ZIUA NAȚIONALĂ LA CENTRU CULTURAL POLONEZ - PARTEA A DOUA

Pentru al doilea an consecutiv bloggerii craioveni petrec ziua națională la Centrul Cultural Polonez. Ne-am propus ca în fiecare an să petrecem ziua națională într-un  mod atipic, în sensul că nu facem ca toată lumea, în loc să dea naționalismul peste noi timp de o zi (ca în cazul majorității conaționalilor) și să ne ducem în restaurantele cu specific românesc doar pentru a ne face selfie-uri și a le posta pe Facebook, iar după să comandăm pizza; noi am ales un mod mai … european, am ales-o ca gazdă pe Magda, cea care se ocupă de Centrul de CulturăPolonez.

Am petrecut cu mâncăruri și băuturi tradiționale românești și poloneze, ca vorba aia, doar suntem europeni.
Și pentru că suntem bloggeri și lumea se mai îndură și de noi, am primit și câteva produse tradiționale românești, spre degustare, din partea unei fabrici de profil, recent deschisă în Ișalnița – Jack and Jones – produse pe care sperăm noi să le regăsim cât de curând și în marile magazine din oraș, mai ales  că produsele sunt făcute după metode tradiționale și cu ingrediente de calitate. Pentru cei mai aventuroși în ale mâncărurilor, recomand o ciudățenie (cel puțin eu așa am privit-o), de murături – un gogoșar murat umplut cu struguri albi murați, deși poate părea ciudată combinația, este una de efect. La aceste varietăți am mai adăugat și niște sortimente de brânzeturi de la Delaco, brânză tartinabilă cu diferite mixturi, iar preferata mea a fost cea cu somon.


Si după ce am făcut deschiderea cu un aperitiv lichid, un soi de vodca poloneză, am trecut la un mini concurs de artă culinară desfășurat incognito, prin care trebuia să construim opere de artă din ceea ce aveam pe masă și în care să se regăsească și culorile tricolore – albastru, galben, roșu.
Nu știu cine a câștigat, pentru că nu s-a pus în joc nici un premiu și toată lumea a pus ochii pe murăturile de la Jack and Jones și pe colțunași (erau varianta polonă, dar nu am reținut denumirea).
Și pentru că suntem europeni și încercăm să promovăm multiculturalismul am făcut urări României în două limbi – română și poloneză.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu